Historie

Benieuwd naar ons verhaal en de ontstaansgeschiedenis van ons bedrijf? Lees het volledige verhaal achter Ittica Media!

01 januari 2000

Ittica wordt opgericht

Op 1 april 2000 besluit Dennis Veldman samen met een medestudent Ittica Informatica op te richten. Vanuit een schoolopdracht werd er gevraagd een fictief bedrijf op te starten om zodoende vanuit de studie technische bedrijfsinformatica de bedrijfsprocessen in kaart te brengen.

Ittica wordt opgericht
Ittica wordt opgericht
01 januari 2003

Webhosting

De studentenkamer wordt in 2002 omgeruild tot een echt kantoor. Vanaf dat moment begint de business ook echt serieus te worden. Met klanten als Essent en Nuon, wordt er is dat jaar een gooi gedaan naar de usalibilty Award met de eigen gemaakte website. Tussen vele grote Multinationals behalen de jongens een mooie vierde plaatst.

De vierde plaats bij de usalibity Award doet de jongens er toe besluiten om naast de domeinregistratie en de webhosting zich te gaan richten op de development. Dit hadden ze immers vanuit de HBO studie meegekregen en ze bleken er best goed in te zijn.

Door gezondheidsredenen heeft zijn toenmalige compagnon, in 2004 de beslissing moeten nemen om het best stressvolle werk naast zich neer te leggen. Op dat moment besluit Dennis om de domeinregistratie en webhosting over te dragen aan een ander bedrijf en zich volledig te richten op de webontwikkeling. Het kantoor in Groningen wordt in 2006 omgeruild voor een zolderkamer in Hoogeveen.

Webhosting
Webhosting
01 januari 2006

De verhuizing naar Hoogeveen

4 jaar lang worden er vanaf de zolderkamer verschillende projecten succesvol afgerond. Het klantenbestand groeit gestaag en in 2010 wordt de eerste stageloper aangenomen. Na twee succesvolle stages treedt de stageloper in 2012 in dienst bij Ittica Informatica.

Doordat de werkzaamheden zich blijven uitbreiden en er eigenlijk wel werk is om nog een stageloper in dienst te nemen, besluiten ze om in 2013 de zolderkamer te verlaten voor een kantoor in het bedrijfsverzamelgebouw De Compaen.

De verhuizing naar Hoogeveen
De verhuizing naar Hoogeveen
01 januari 2013

Bedrijfsverzamelgebouw De Compaen

Vanaf het moment dat ze zich vestigen in De Compaen beginnen de jongens ook in Hoogeveen op te vallen en krijgen ze regionaal steeds meer klanten. Naast de groep vaste klanten waar ze wekelijks de werkzaamheden voor verrichten, krijgen ze steeds meer aanvragen van bedrijven in en om Hoogeveen.

In 2014 besluiten ze de te technische naam Ittica Informatica te wijzigen in Ittica Media. Naast de webdevelopment projecten werden er namelijk ook steeds meer projecten opgepakt op het grafische gebied. In de periode tussen 2013 en 2015 werd tevens de huisstijl voorzien van een frisse make-over.

Inmiddels was de groep gegroeid tot 4 personen en werd de ruimte in De Compaen te klein.

Bedrijfsverzamelgebouw De Compaen
Bedrijfsverzamelgebouw De Compaen
01 januari 2015

Op naar de centrumlocatie

In 2015 doet zich de kans zich voor om een kantoor te betrekken aan het Dekkerplein in Hoogeveen. Een mooi kantoor in het hartje centrum, waar de jongens weer mogelijkheid hebben om door te groeien en klanten te ontvangen op kantoor.

Door de ontwikkeling van een eigen ERP systeem begonnen de werkzaamheden zich op te stapelen en al snel werd het team uitgebreid. In no-time werd het aantal mensen verdubbelt en werden de klantafspraken gedaan in de keuken.

Tot zich in 2017 de kans voordoet om een gedeelte van het pand dat gevestigd is aan de Hoofdstraat er bij te nemen.

Op naar de centrumlocatie
Op naar de centrumlocatie
02 januari 2017

Ittica blijft groeien

Door de extra ruimte en de aanwas van nieuwe klanten groeit de groep van medewerkers al snel uit van 10 naar 16 personen. Het monumentale pand aan de Hoofdstraat geeft Ittica opeens een andere uitstraling. Door de locatie in het centrum en de daarbij horende exposure beginnen steeds meer bedrijven zich af te vragen wie Ittica Media toch is.

In 2018 wordt besloten de verschillende takken van sport echt te gaan benoemen. Er ontstaan 3 verschillende soorten werkzaamheden. Grafische werkzaamheden, ict-werkzaamheden en marketing werkzaamheden. Drie verschillende afdelingen die nauw met elkaar samenwerken.  Door de grote van de groep wordt het ook echt nodig om de werkwijze drastisch te veranderen. Meer en meer wordt er ingezet op een 4-fase stappenplan om de klanten op de juiste manier te bedienen.

2019 werd dan ook het jaar om Ittica Media een nieuw gezicht te geven. Een nieuwe huisstijl met een bijpassende website. Samen met de 4-fases (Explore, Create, Develop en Connect) die wij met onze klanten doorlopen hebben wij een basis om de bedrijven te helpen met online groei. Zowel nationaal als internationaal.

Meer dan 20 jaar ervaring in online groei!

Ittica blijft groeien
Ittica blijft groeien
Savannah Nijkoops
Heb je een vraag?

Neem gerust contact op met Savannah!