Persona & user stories

Heb jij geen idee wie de klanten zijn die jouw website of webshop bezoeken? Dan kun je waarschijnlijk geen doelgerichte content maken en is de kans op een hoog bouncepercentage erg groot! Wij kunnen door middel van doelgerichte analyses jouw klant beter leren kennen. 

Persona's op basis van doelgerichte analyses

Om jouw doelgroep een gezicht te geven, zullen wij realistische persona's ontwikkelen met uitgebreide kenmerken. Dit lijkt misschien in de eerste instantie wat onnodig, maar mede dankzij deze visualisatie krijg je een goed beeld van de gemiddelde bezoeker op jouw platform. En aangezien gepersonaliseerde content werkt dankzij de doelgerichtheid, kan dit een missende schakelen zijn in de manier van communiceren.

De persona's ontwikkelen wij vanuit doelgerichte analyses. Hierin worden bijvoorbeeld onderdelen als leeftijd, gedrag en reden van gebruik uitvoerig uitgewerkt.

User stories ontwikkelen

Vanuit de persona's zullen wij ook User Stories ontwikkelen. Dit zijn zogezegd taken die de doelgroep uitvoeren op jouw website, webshop of portaal. De reden waarom dit erg belangrijk is, zit hem in het feit dat hierdoor missende schakels of inefficiënte processen aan het licht komen. En dit zijn allemaal mogelijke redenen waarom jouw platform niet het succes bereikt dat jij voor ogen had.


Nieuwsgierig.
Nieuwsgierig
Vrijblijvend advies
Mark IJmker
Heb je een vraag?

Neem gerust contact op met Mark!