Marketing strategie

E-mailmarketing, SEO, SEA, Social Media, er zijn zoveel opties en kanalen op het gebied van online marketing. Maar welk kanaal is geschikt voor jouw bedrijf? Soms zie je door de bomen het bos niet meer en weet je niet meer wat je moet doen. Daarom is het van belang dat wij samen met jou een passende marketing strategie formuleren. Een marketingstrategie is namelijk een combinatie van diverse kanalen die dusdanig worden ingezet om jouw doelstellingen te behalen. Op deze pagina lees je alles over hoe wij samen met jou tot een passende strategie komen.

Het eerste kennismakingsgesprek

Voor het bepalen van de marketing strategie starten we het traject met een uitgebreid kennismakingsgesprek online of bij ons op kantoor. In dit gesprek gaan we dieper in op de aanleiding van het project. Daarnaast is het belangrijk dat wij jouw onderneming leren kennen. Wat doen jullie? Waar geloven jullie in? Welke kanalen gebruiken jullie? Alleen dan kunnen wij de juiste SMART doelen formuleren.

Nulmeting van de online zichtbaarheid

Voordat wij beginnen met het strategisch plan, starten wij na de briefing eerst met een nulmeting van de online marketingactiviteiten. Wij achterhalen hoe de website scoort, wat de waarde van de social media volgers is en leggen bloot op welk punt de klant momenteel staat. Vinden de klanten klanten wat zij zoeken of haken ze op een bepaald punt juist af? Belangrijke vragen bij het formuleren van een juiste strategie. De nulmeting staat eigenlijk voor het startpunt en is de enige manier om structurele groei van jullie online marketingactiviteiten te meten.

Maandelijks communicatieplan

Uit de algemene marketingstrategie wordt een doelgroep en een doelstelling geformuleerd. Om de doelstellingen te behalen, schrijven wij een maandelijks communicatieplan. In dit plan staat exact beschreven wat er die maand wordt uitgevoerd, geanalyseerd en geoptimaliseerd. Zo blijf jij ook maandelijks op de hoogte van de marketingactiviteiten die wij voor jouw bedrijf uitvoeren. Dit communicatieplan herhaalt zich maandelijks en hierin blikken we terug op het wel- of niet behalen van de doelstellingen en de omnichannel activiteiten.

Plan formuleren

Het communicatieplan wordt geformuleerd op basis van de nulmeting, het eerste kennismakingsgesprek en de doelstellingen van het project. In dit plan gaan wij dieper in op de doelgroep. We beschrijven onder andere persona's, fictieve bezoekers van jouw website, om zo een beter beeld te krijgen van de doelgroep. Ook gaan we in op de boodschap die we willen overbrengen, de communicatiemiddelen en wij maken een planning voor de fases van het marketingplan. In deze planning staan de verschillende fases Attention, Interest, Desire en Action (AIDA) voor ons centraal. 

Plan uitvoeren

Vanuit onze marketingstrategie weten wij precies waar jouw doelgroep zich bevindt en hoe jij meer bekendheid, verkeer, klanten en omzet kunt realiseren. Nadat wij samen met jou onze uitgebreide marketing strategie hebben doorgenomen en je akkoord bent met het plan, kunnen we de activiteiten in de praktijk gaan uitvoeren. Voor iedere onderneming zijn de doelstellingen en de doelgroep natuurlijk anders. Maar de hoofdlijnen van de werkzaamheden die wij uitvoeren zijn voornamelijk SEO, SEA, Social Media en E-mailmarketing.

Meten & analyseren

Voor een optimaal resultaat is meten en analyseren één van de belangrijkste onderdelen binnen een online marketing strategie. Wij bekijken maandelijks wat de resultaten zijn die wij hebben behaald, maar ook wat er optimaler en beter kan. Deze analyses vind je in het maandelijkse rapport die wij naar jou toesturen. In deze rapportages leggen we weer nieuwe kansen bloot en komen we terug op de doelstellingen van het project. 

Ben jij ook zoekende met jouw online strategie? Vraag van vooral eens een vrijblijvende nulmeting aan!

Nulmeting aanvragen


Nieuwsgierig.
Nieuwsgierig
Vrijblijvend contact
Mika Koster
Heb je een vraag?

Neem gerust contact op met Mika!