E-mail automation

Een E-mail automation is, zoals het woord eigenlijk al zegt, het automatiseren van e-mails. Je stelt de e-mail eenmalig in en daarna verstuurt het e-mailprogramma automatisch de juiste e-mails op basis van verschillende triggers. Hiermee wordt ervoor gezorgd dat de juiste boodschap op het juiste moment bij jouw (potentiële) klant terecht komt. Inmiddels hebben wij voor veel verschillende klanten e-mail automations mogen opzetten met als resultaat een hogere Customer Lifetime Value (CLV). 

Waarom een e-mail automation inzetten?

Het instellen van e-mail automation neemt jou veel werk uit handen. Je stelt een e-mail namelijk maar één keer in. Een voorbeeld is wanneer iemand jarig is; je hoeft niet alle verjaardagen op de kalender te zetten en een mail te verzenden, maar je zorgt ervoor dat dit geautomatiseerd wordt.

Ook zorg je er met een automation voor dat je in contact blijft met je klanten. Wij merken dat veel bedrijven onnodig klanten verliezen na hun eerste aankoop. Heel erg zonde, want je hebt al een relatie met deze personen. Met een automation kun je deze Customer Lifetime Value (CLV) verbeteren. 

Over de Customer Lifetime Value (CLV)

De Customer Liftetime Value is een heel duur woord voor de waarde die een klant heeft over een bepaalde levensduur. In hoeverre dit relevant is voor jou, hangt af van een aantal factoren. Als jij namelijk producten verkoopt die zich prima lenen voor een herhaalaankoop, is het belangrijk om op het juiste moment weer op de radar te komen van deze klant.

E-mailautomation Mailchimp


Is E-mail automation iets voor jou?

Wij hebben een koppeling met Mailchimp gemaakt waardoor het instellen van een automation eenvoudig is. Op basis van een bepaalde trigger, denk bijvoorbeeld aan het downloaden van een e-book, zorgen wij ervoor dat de potentiële klant de juiste e-mail ontvangt. Hiermee verdiepen we de relatie en zorgen wij ervoor dat de lead aan jouw bedrijf gebonden blijft.

Maar dat niet alleen, ook het kopen van een bepaald product kan een trigger zijn waardoor een klant in een campagneflow terecht komt. E-mail automation is dus heel belangrijk binnen e-mail marketing om geautomatiseerd het maximale uit jouw business te halen. Neem voor meer informatie gerust contact met ons op en ontdek de mogelijkheden. 

Informatie aanvragen


Nieuwsgierig.
Nieuwsgierig
Vrijblijvend advies
Jeremy Djirlauw
Heb je een vraag?

Neem gerust contact op met Jeremy!