Meer online verkopen door uitgebreide Mailchimp koppeling
We hebben al eens eerder verteld over de basiskoppeling met Mailchimp, maar sinds kort hebben wij nu ook de uitgebreide koppeling waardoor het versturen van e-mails nog eenvoudiger is. Niet alleen het versturen van mailings is eenvoudiger, het is ook mogelijk om verlaten winkelwagen mails te sturen, product follow-ups te versturen of loyalitietsmeldingen te versturen. Het is het zogenaamde 'second brain' en doet het denkwerk voor jou met behulp van marketing automations.
Hoe werkt de uitgebreide koppeling van Mailchimp?
Met de koppeling worden niet alleen subscribers (abonnees op je nieuwsbrief) ingeladen, maar ook transactional subsribers (klanten die iets hebben besteld of in het winkelwagentje hebben gedaan). Het zorgt er ook voor dat alle producten die op je webshop staan ook beschikbaar zijn in mailchimp. Deze kun je dan toevoegen aan je mailing. Door een algoritme kan Mailchimp aanbevolen producten voor je klant achterhalen en hier automatisch een e-mail over versturen. Door onze koppeling met Fundamental worden alle orders die in je webshop staan ingeladen in mailchimp. Hiermee kun je altijd up-to-date orderinformatie gebruiken voor je automations.
Meer online verkopen door de koppeling
De koppeling heeft al bij verschillende marketingklanten gezorgd voor meer online verkopen. Door gerichte mailings te sturen, is het realiseren van een (herhaal)aankoop veel eenvoudiger. Op het gebied van e-mailmarketing toont onderzoek aan dat het versturen van de 'verlaten winkelwagen e-mail' de best presterende e-mail marketing is voor webwinkels.
We zien nu vaak dat de 'one size fits all' aanpak wordt gehanteerd. Één winkelwagen verlaten e-mail die voor iedereen hetzelfde is. Met de mailchimp koppeling kun je een gepersonaliseerde sturen die specifiek voor die ene klant wordt gemaakt.
Benieuwd wat de Mailchimp koppeling voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan gerust contact met ons op. Dan bespreken we de mogelijkheden.