Het woord zegt het eigenlijk al: On-page SEO staat voor alle seo factoren die je kan aanpassen binnen je website of webshop. En al deze factoren kan je makkelijk zelf beïnvloeden. On page factoren worden daarom ook als eerste gecontroleerd in vrijwel elke SEO-check. Denk bijvoorbeeld aan:
Tabblad titels
URL optimalisatie
Meta description
Bold woorden
Het gebruik van headings (H1, H2, H3 etc.)
SEO geoptimaliseerde media
De laadsnelheid van je website
Gebruiksvriendelijkheid op mobiel
Ook stuurt Google haar bezoekers enkel naar websites die ze zelf vertrouwen. Het is daarom belangrijk om al jouw contactgegevens, bedrijfsgegevens en andere informatie duidelijk zichtbaar te maken. Google beoordeelt de betrouwbaarheid van je website met de zogeheten E-A-T score: Expertise, Autoriteit en Trust. Om deze score te verbeteren, is het belangrijk om bij blogs te linken naar verschillende social media profielen en een stukje te schrijven over de auteur. Voor commerciële websites is het juist belangrijk om ervoor te zorgen dat alle klantenservice informatie, contactinformatie en vestigingsinformatie snel en eenvoudig te vinden is.
Daarnaast is het belangrijk om behulpzame content te delen. Voordat er gestart wordt met het schrijven van een pagina, is het belangrijk om de focus te bepalen, dit kan met behulp van een zoekwoordenonderzoek. De zoekwoorden moeten altijd terug te vinden zijn in je H1, de tabblad titel, de meta-description, keywords, de introductie, (het liefst) in alle paragrafen, in de bold woorden en in alle kopteksten (H2, H3 etc.) Een tip van onze kant: denk bij het schrijven van je content aan het probleem van de klant en wat jij voor hen kan oplossen?