Instagram en Facebook zijn geschikte kanalen om jouw Black Friday deal onder de aandacht te brengen. Ook in aanloop naar deze dag is het slim om je volgers al op te warmen op de kortingen die gaan komen. Zoek hierin interacties met volgers, hoe meer interactie een post krijgt, hoe meer volgers hem ook daadwerkelijk te zien krijgen. Tip voor Instagram; gebruik #blackfriday. Zorg er wel voor dat je eventuele vragen ook in korte tijd kunt beantwoorden.
Gebruik een campagne kalender!
Bepaal je boodschap en werk naar Black Friday toe, maak hierbij gebruik van een campagnekalender. Wij maken hierbij altijd gebruik van het AIDA model (attention, interest, desire & action). Het start met het attenderen op de komende acties om men vervolgens te informeren over de deals. Specificeer daarna welke producten er mee doen aan de deals om vervolgens de bezoeker de actie uit te laten voeren. Zet de eerder genoemde kanalen in en zorg voor een relevante boodschap per kanaal.
Vergeet niet om dicht bij jezelf te blijven. Hiermee bedoelen we dat je niet enorm moet afwijken van je huisstijl. Want herkenbaarheid is belangrijk voor zowel de (potentiële) bezoeker. Trek deze stijl door op zowel je website als nieuwsbrief, zodat de Black-Friday beleving voor de bezoeker helemaal compleet is!