Terug naar overzicht

Een webwinkel die wel winst maakt.

Gepubliceerd op 12-08-2020
Erkenning problemenBehaal je niet de gewenste doelstelling met jouw webshop?

Iedere ondernemer die een webwinkel start heeft natuurlijk hoge verwachtingen en verwacht binnen korte tijd hoge omzetten te halen. Helaas komen de meeste webwinkeliers bedrogen uit. In onze ogen niet zo gek, wanneer je zonder enig onderzoek zomaar in het diepe springt. Dit zomaar in het diepe springen is natuurlijk ook wel weer wat een ondernemer typeert. Je ziet een kans en die moet je pakken... het verhaal van de wel bekende trein... als hij voorbij komt spring je erop!

Een webshop beginnen kan natuurlijk al heel snel. Zeker met de open-source toepassingen die er tegenwoordig zijn kun je binnen no-time live zijn. De meeste tijd zal gaat zitten in het vullen/inrichten van de shop. Na weken categorieën aanmaken, producten toevoegen en prijzen bepalen gaat de webshop dan eindelijk live. Toch blijven de eerste bestellingen uit. In het begin wordt er nog wel wat tijd gestoken in het online adverteren, maar doordat de verkopen uitblijven en er niet wordt voldaan aan de verwachtingen komt de webshop al snel op een zijspoor. Herkenbaar? Helaas voor veel ondernemers wel!

De voor en nadelen

Wel of geen Open-Source

Zoals gezegd is het opzetten van een webwinkel in een Open-Source pakket zo gedaan. Maar dan begint het feest. De één na de andere update wordt doorgevoerd. In het begin gaat dit nog heel soepel, maar het wordt steeds lastiger om grote updates vlekkeloos door te voeren. De shop ligt steeds vaker stil en bij de eerst volgende aankondiging van een update besluiten we maar om hem niet uit te voeren. Je weet immers nooit waar je tegenaan gaat lopen. Natuurlijk... het wordt altijd opgelost en er staat wereldwijd een heel team van specialisten klaar, maar toch blijft de keuze lastig om wel of geen update te doen.

Ook wij liepen hier jaren tegen aan. Als internetbedrijf wordt je geacht de problemen op te lossen. Wat ook volstrekt logisch is. De klant had echter weinig begrip voor de rekening die volgde: de webshop deed het toch gewoon voor de update!? Dit heeft ons doen besluiten om af te stappen van open-source pakketten en ons eigen e-commerce platform op te starten. Om eerlijk te zijn hebben wij ook hierin de nodige updates doorgevoerd. Je begint toch een beetje te pionieren en als je niet op past volgt de één de na de andere update. En ja dat heeft de klant ook gemerkt. Maar na jaren ontwikkeling kunnen wij nu toch echt zeggen dat er een super stabiel webwinkel systeem staat die wel meteen winstgevend is!

Maar ja... als we niet voor open-source kiezen, zijn we dan niet compleet afhankelijk?

Wel of geen Open-Source
Jij bent eigenaar van jouw data

Niet gebonden zijn

Zitten wij dan niet helemaal vast aan jullie? Een vraag die altijd gesteld wordt. Wij zetten graag in op een langdurige relatie die voor beide partijen plezier is. Wij vergelijken het graag met een goed huwelijk. Waarom zou je gaan scheiden als alles koek en ei is? Wij vinden ook dat een (zaken)relatie opgebouwd dient te worden en doen dit graag door elk project in 4 fases op te pakken. Wij zijn niet van het meteen trouwen zonder dat je elkaar kent, want in veel gevallen leidt dat tot een scheiding.

In onze explore-fase leren wij elkaar echt goed kennen en zullen wij jullie overtuigen van ons e-commerceplatform. Deze explore-fase is volledig kosteloos! Wij zijn er namelijk van overtuigd dat wij de ondernemer kunnen overtuigen om een succesvolle relatie op te bouwen. Wil je meer weten over onze werkwijze, dan zou je dit artikel even moeten lezen.

Wanneer je een relatie niet goed onderhoud, dan kunnen er scheurtjes ontstaan en ja... het kan tot een scheiding komen. Wanneer dit bij ons gebeurt zullen wij altijd netjes uit elkaar gaan. De webwinkelier zal altijd eigenaar blijven van zijn eigen data. Het enige wat wij niet zullen doen is een concurrerende partij inzicht geven in ons platform. 


Niet gebonden zijn
Omzet zegt niet zo veel

Hoe maak ik mijn webwinkel dan wel winstgevend

Van explore tot 30.000 euro omzet in 6 weken. Is dit mogelijk? Onze ervaring zegt van wel! Dat is het grote voordeel wanneer je tijdens de explore-fase de juiste doelstelling maakt en samen voor de online groei zorgt.

Het klopt inderdaad dat omzet niks zegt. En in bovenstaand voorbeeld is dit niet vanzelf gegaan. Toch waren de kosten van de webshop er in de eerste maand al uitgehaald.  Het juiste product, op de juiste tijd en met de juiste specialisten... voeg daar een webwinkel systeem aan toe die technisch perfect in elkaar zit en in de zoekmachine fantastisch werkt, dan heb je de beste combinatie te pakken! Een webwinkel die winst maakt.

Ben je inmiddels benieuwd naar onze werkwijze en wil je ook graag een webwinkel die wel winst maakt? Vraag dan een adviesgesprek aan! Onder het genot van een kop koffie of thee praten wij je graag bij.

Hoe maak ik mijn webwinkel dan wel winstgevend
Advies
Ben jij al voorbereid op de toekomst?
projects@ittica.nl0528 - 850 135gratis adviesgesprek