Maandelijkse marketingstragie voor organische vindbaarheid.

Maandelijkse marketingstrategie voor een toename in organische bezoekers

Een succesvol E-commerce platform, wie wil dat nou niet? PVC Kliktegel in ieder geval wel! Na het succesvol opzetten van de webshop met Fundamental was er een nieuwe webshop geboren. Maar zoals bij iedere webshop, begint de weg naar succes pas nadat de shop wordt gelanceerd. In deze case nemen wij jou mee in het verhaal hoe wij iedere maand een marketingstrategie formuleren voor meer organische bezoekers. 

Allereerst, een passende strategie

Het doel van het project was duidelijk: meer organische bezoekers werven. Om een passende strategie te formuleren voor een dergelijke opdracht, vinden wij het belangrijk om eerst een nulmeting uit te voeren. Alleen dan kunnen wij achterhalen hoe de site op het moment scoort en kunnen we de kansen voor online vindbaarheid in kaart brengen.

Vanuit de nulmeting volgt een voorstel over hoe wij de komende maand voor ons zien. Welke marketingkanalen worden er ingezet, op welke zoekwoorden gaan we ons focussen, wat zijn de verwachtingen en welke planning hangt daar aan vast. Na een kort overleg met de klant waarin eventuele onduidelijkheden worden besproken, volgt er een goedkeuring en voeren wij het plan daadwerkelijk uit. 

Een maandelijks terugkerend ritueel

Aan het begin van de eerstvolgende maand wordt het plan geanalyseerd. Wordt de site al gevonden op (nieuwe) zoekwoorden, zijn er meer organische bezoekers en is de omzet verhoogd? Allemaal vragen die wij iedere maand voor de klant en voor onszelf willen beantwoorden. Door een uitgebreide analyse ontdekken we ook welke kansen er nog liggen voor de optimalisatie van een bepaald zoekwoord. Hierdoor proberen wij maximaal verkeer te behalen op ieder relevant zoekwoord.

Nieuwsgierig.
Nieuwsgierig
Vrijblijvend advies
Nina Klein
Heb je een vraag?

Neem gerust contact op met Nina!