Terug naar overzicht

dejuisteafstand.nl.

Huisstijl, webshop en marketing
De juiste afstand
inspringen opDe huidige situatie

Doordat het Corona-virus een prominente rol in de samenleving heeft ingenomen, hebben wij samen met een partner het concept 'De juiste afstand' ontwikkeld. Dankzij een stukje productontwikkeling zijn hedendaagse producten omgetoverd tot producten ter preventie van verdere versrpeiding van het Corona-virus.

Klant
De juiste afstand
Diensten
Huisstijl, webshop en marketing
Partner sinds
2020
De eerste stap in het traject

Productontwikkeling en branding

Om in te kunnen spelen op de huidige situatie omtrent het Corona-virus, moest er snel geschakeld worden vanuit Ittica. Productontwikkeling, concepting en branding waren dan ook de eerste punten die op de agenda stonden. Tijdens de productontwikkeling werd er gekeken naar bestaande producten die gebruikt werden in het hedendaagse leven. Door kleine veranderingen en andere interpretaties, werden er verschillende producten ontwikkeld om maatregelen aan te duiden en verdere verspreiding van het Corona-virus te verminderen. 


Vanuit het assortiment aan 'nieuwe' producten werd al snel de naam De Juiste Afstand bedacht. Vele soortgelijke domeinnamen waren al geregistreerd, maar gelukkig was dat niet het geval voor dejuisteafstand.nl. Eenmaal geregistreerd, werd een aansluitende huisstijl en webdesign ontwikkeld.

Productontwikkeling en branding
De tweede fase

Realisatie van de webshop

Vanuit het concept en de brandingstrategie werd vervolgens het webdesign uitgewerkt tot een goed functionerende webshop. Door rekening houden met de hedendaagse technieken en een logische (maar simpele) orderafhandeling, werd de webshop binnen een aantal dagen gelanceerd. De producten die in een eerder stadium al waren bedacht en gevisualiseerd, werden toegevoegd op de shop en de eerste bestellingen werden al snel geplaatst.


Realisatie van de webshop

Online vindbaarheid verbeteren

De doelgroep bereiken

Nadat de webshop eenmaal werd gelanceerd, was het zaak om aandacht te genereren en de online vindbaarheid van de website te vergroten. De marketing-kanalen die werden ingezet, waren:

- Search Engine Optimazation (SEO)

- Search Engine Advertising (SEA)

- Social Media

- Linkbuilding


Door inhoud te matchen met het geschetste verwachtingspatroon van de gebruiker, wordt er - top op de dag van vandaag - geoptimaliseerd op het gebied van marketing en gebruiksgemak om het conversie percentage te verhogen.


Ben je ook ge├»ntreseerd in producten voor jullie winkel of kantoor ter preventie van verdere verspreiding van COVID-19? Bezoek dan eens https://dejuisteafstand.nl/ of neem contact met ons op!

De doelgroep bereiken
Advies
Ben jij al voorbereid op de toekomst?
projects@ittica.nl0528 - 850 135gratis adviesgesprek