Terug naar home

Online Marketing.

SUCCESVOL OP HET WEB

Onze webshops zijn meer dan online winkels. Het zijn e-commerce solutions waarbij design en user experience in dienst staan van de conversie. Je kent de termen SEO en SEA waarschijnlijk wel, maar je hebt geen idee hoe je beter kunt scoren in google en op social media zodat je naamsbekendheid wordt vergroot bij jouw doelgroep. Het is daarom van belang om eerst de doelgroep en de concurrentie in kaart te brengen. Op basis van de uitkomsten kunnen er verschillende marketing kanalen ingezet worden.

GRATIS ONLINE ACTIEFSEO is zoekmachine optimalisatie.
Search engine optimalisation oftewel SEO. Elke organisatie of elk bedrijf met een website of webshop heeft er mee te maken. De SEO technieken zijn gericht op het verbeteren en optimaliseren van je website. Dit is voor de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google en Bing. SEO bestaat uit verschillenden onderdelen, namelijk uit content, techniek en linkbuilding. Om deze onderdelen toe te passen is het van belang om te weten; wat zoeken je bezoekers, hoe zoeken ze en en wat typen ze in het zoekvenster?
Seo is zoekmachine optimalisatie
ONLINE ADVERTERENGoogle Adwords toepassen.
Google Ads is een advertentieprogramma waarmee je kunt adverteren in de zoekresultaten van Google. Adverteren met Google Adwords wordt ingezet door het gebruik van zoekwoorden. Bij Adwords betaal je per klik, waardoor deze klik perfect meetbaar is. De kosten per klik worden bepaalt door Google en is afhankelijk van de kwaliteitsscore van de concurrentie. Alles is meetbaar, waardoor je ook ziet dat sommige woorden geen resultaten opleveren. Deze woorden kun je verwijderen, zodat je meer geld kunt bieden op woorden die wel resultaat bieden. Bepaal je eigen regio, zo bespaar je onnodige kosten. Meer weten over de mogelijkheden van Google Adwords? Neem dan contact met ons op.
Google adwords toepassen

SOCIAL MEDIA

Welke kanalen kun je inzetten?
Google Ads is een advertentieprogramma waarmee je kunt adverteren in de zoekresultaten van Google. Adverteren met Google Adwords wordt ingezet door het gebruik van zoekwoorden. Bij Adwords betaal je per klik, waardoor deze klik perfect meetbaar is. De kosten per klik worden bepaalt door Google en is afhankelijk van de kwaliteitsscore van de concurrentie. Alles is meetbaar, waardoor je ook ziet dat sommige woorden geen resultaten opleveren. Deze woorden kun je verwijderen, zodat je meer geld kunt bieden op woorden die wel resultaat bieden. Bepaal je eigen regio, zo bespaar je onnodige kosten. Meer weten over de mogelijkheden van Google Adwords? Neem dan contact met ons op.
Welke kanalen kun je inzetten

ANALYSEER JE WEBSITE

Maak gebruik van Google Analytics.
Google Analytics is een dienst van Google om statistieken van een website te verzamelen en weer te geven. Zo krijg je een duidelijk beeld van de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Met deze informatie kun je marketing campagnes opstellen en bepaalde onderdelen van je website aanpassen. Analytics is gekoppeld aan Adwords. Zo zijn online marketingcampagnes eenvoudig te beheren en aan te passen.
Maak gebruik van goolge analystics

GOOGLE TAG MANAGER

Website met JavaScript code.
Misschien zegt het je niets, maar website bevatten vaak JavaScript code. Deze code verzamelt allerlei informatie over het gedrag van de bezoeker en conversies. Deze codes noemen wij “tags”. De Google Analytics tag verzamelt informatie over wat de bezoeker doet op je website. Met deze informatie kunnen wij of kun jij jouw website aanpassen op het gedrag van de bezoekers. Met de Google Tag Manager kan je alle tags van een website beheren via het gebruikerspaneel.
Website met javascript code

ONLINE SHOPPEN

Google shopping wordt steeds populairder.
Wanneer je een product zoekt in Google zoals bijvoorbeeld een “Samsung Galaxy”, dan verschijnt dit product bovenaan de pagina of aan de rechterkant. Google Shopping is een uitbreiding op Google Adwords. Het is een marketing programma binnen de zoekresultaten van Google. De producten worden met naam, prijs en een afbeelding getoond met daarbij een onderliggende link die de verkoper zelf kan bepalen.. Zo krijgen bezoekers sneller een beeld van het product. De kosten gaan per klik, dus wanneer er op de advertentie wordt geklikt, kost dit geld. Aanbieders met de hoogst ingestelde bedrijven staan natuurlijk vooraan.
Google shopping wordt steeds populairder