Terug naar home

Online Marketing.

SUCCESVOL OP HET WEB

Onze webshops zijn meer dan online winkels. Het zijn e-commerce solutions waarbij design en user experience in dienst staan van de conversie. Je kent de termen SEO en SEA waarschijnlijk wel, maar je hebt geen idee hoe je beter kunt scoren in Google en op social media zodat je naamsbekendheid wordt vergroot bij jouw doelgroep. Het is daarom van belang om eerst de doelgroep en de concurrentie in kaart te brengen. Op basis van de uitkomsten kunnen er verschillende marketing kanalen ingezet worden.

GRATIS ONLINE ACTIEF

SEO is zoekmachine optimalisatie.

Iedereen met een website of webshop heeft met Search Engine Optimalisation (SEO) te maken. De SEO technieken zijn gericht op het verbeteren en optimaliseren van je website. Dit is voor de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google en Bing. 


SEO bestaat uit verschillende onderdelen, namelijk content, techniek en linkbuilding. Om deze onderdelen toe te passen is het van belang om te weten: wat zoeken je bezoekers, hoe zoeken ze en wat typen ze in het zoekvenster?

SEO is zoekmachine optimalisatie.
ONLINE ADVERTEREN

Google Adwords toepassen.

Google Ads is een advertentieprogramma waarmee je kunt adverteren in de zoekresultaten van Google. Adverteren met Google Adwords wordt ingezet door het gebruik van zoekwoorden. Bij Adwords betaal je per klik, waardoor deze klik perfect meetbaar is. De kosten per klik worden bepaald door Google en is afhankelijk van de kwaliteitsscore van de concurrentie. Alles is meetbaar, waardoor je ook ziet dat sommige woorden geen resultaten opleveren. Deze woorden kun je verwijderen, zodat je meer geld kunt bieden op woorden die wel resultaat bieden. Bepaal je eigen regio, zo bespaar je onnodige kosten. Meer weten over de mogelijkheden van Google Adwords? Neem dan contact met ons op.

Google Adwords toepassen.

SOCIAL MEDIA

Welke kanalen kun je inzetten?

Wil jij beginnen met social media of heb je al een social media account, maar geen idee hoe jij je doelgroep bereikt? Ittica Media heeft ervaring met het inrichten van social media accounts, doelgroep bepalen, targeten, nieuwe strategieën bedenken en nog veel meer. Social media is het kanaal waar je potentiële klanten kunt targeten. Je kunt er campagnes mee opzetten en adverteren op diverse kanalen. Social media heeft een behoorlijke invloed op het menselijke koopgedrag. Post berichten en link naar je website. Dit is een effectieve manier om traffic te genereren en het is goed voor linkbuilding. Je kunt eenvoudig een online marketing campagne opzetten en je bezoekers targetten.

Welke kanalen kun je inzetten?

ANALYSEER JE WEBSITE

Maak gebruik van Google Analytics.

Google Analytics is een dienst van Google om statistieken van een website te verzamelen en weer te geven. Zo krijg je een duidelijk beeld van de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Met deze informatie kun je marketingcampagnes opstellen en bepaalde onderdelen van je website aanpassen. Analytics is gekoppeld aan Adwords. Zo zijn online marketingcampagnes eenvoudig te beheren en aan te passen.

Maak gebruik van Google Analytics.

GOOGLE TAG MANAGER

Website met JavaScript code.

Misschien zegt het je niets, maar websites bevatten vaak JavaScript code. Deze code verzamelt allerlei informatie over het gedrag van de bezoeker en conversies. Deze codes noemen wij “tags”. De Google Analytics tag verzamelt informatie over wat de bezoeker doet op je website. Met deze informatie kunnen wij of kun jij jouw website aanpassen op het gedrag van de bezoekers. Met de Google Tag Manager kun je alle tags van een website beheren via het gebruikerspaneel.

Website met JavaScript code.

ONLINE SHOPPEN

Google shopping wordt steeds populairder.

Wanneer je een product zoekt in Google zoals bijvoorbeeld een “Samsung Galaxy”, dan verschijnt dit product bovenaan de pagina of aan de rechterkant. Google Shopping is een uitbreiding op Google Adwords. Het is een marketingprogramma binnen de zoekresultaten van Google. De producten worden met naam, prijs en een afbeelding getoond met daarbij een onderliggende link die de verkoper zelf kan bepalen. Zo krijgen bezoekers sneller een beeld van het product. De kosten gaan per klik, dus wanneer er op de advertentie wordt geklikt, kost dit geld. Aanbieders met het hoogst ingestelde budget staan natuurlijk bovenaan

Google shopping wordt steeds populairder.