Borstelshop.nl is dé specialist in borstels en bezems. Ondanks een sterk productaanbod en goede klantenservice, bleef de online zichtbaarheid achter. Het was tijd voor een doelgerichte marketingstrategie met de focus op SEO.
Borstelshop.nl is dé specialist in borstels en bezems. Ondanks een sterk productaanbod en goede klantenservice, bleef de online zichtbaarheid achter. Het was tijd voor een doelgerichte marketingstrategie met de focus op SEO.
Uit onze uitgebreide SEO-audit bleek al snel dat er met name op het vlak van contentoptimalisatie grote stappen te zetten waren. Veel pagina’s hadden beperkte of niet-geoptimaliseerde teksten, en belangrijke zoektermen werden nauwelijks benut.
Onze aanpak richtte zich daarom op:
We brachten in kaart waar de doelgroep naar zoekt – van specifieke producten tot veelgestelde vragen – en koppelden daar concrete contentkansen aan.
We herschreven en verrijkten bestaande content en ontwikkelden tientallen nieuwe pagina’s. Gericht op wat mensen écht zoeken.
Door content logisch te koppelen via interne links en technische barrières weg te nemen, maakten we het voor zoekmachines én gebruikers makkelijker om de juiste pagina’s te vinden.
Met kwalitatieve backlinks en vermeldingen op brancheplatforms hebben we ook gewerkt aan de online autoriteit van Borstelshop.nl.
Na een periode van consistente, contentgedreven SEO zijn de resultaten indrukwekkend:
✅ Meer dan 2000 zoekwoorden in de top 20 van Google
✅ De webshop wordt gemiddeld >5000 keer per dag vertoond
✅ Vindbaar op zowel commerciële als informatieve zoektermen
✅ Toenemende merkautoriteit in Google
Ook groeien met slimme contentstrategie?
Bij Ittica Media geloven we in content die werkt. Neem contact met ons op!