Van concept naar lancering binnen 2 weken.

Een webshop succesvol lanceren door strategische aanpak

Er gaat geen dag voorbij of COVID-19 wordt niet in het nieuws benoemd. Het is een wereldwijd probleem dat dagelijks nog voor vele besmettingen zorgt. Daarom heeft TGV Medical, als exclusieve reseller in de Benelux, geïnvesteerd in productiesystemen die met hoge snelheid 3-laagse mondmaskers kunnen produceren. In samenwerking met Moss Medical uit Duitsland worden er wekelijks ruim 6 miljoen medische mondkapjes geproduceerd. Zo kan er voldaan worden aan de wereldwijde vraag naar mondkapjes. Als Ittica hebben wij hier vanaf het begin in mogen adviseren en ontwikkelen om (online) succesvol te worden.

In slechts 2 weken tijd een webshop lanceren

TGV Medical is een mooi voorbeeld van een succesvolle samenwerking tussen een zorgpartij en een online mediabedrijf. Mede dankzij het goede contact dat Ittica heeft met de eigenaren van TGV Medical, hebben wij in een korte tijd een mooi eindresultaat mogen leveren. Hierin hebben wij meegedacht vanaf creatie tot aan lancering en verder. Zo hebben onze creatives in het beginstadium het logo, de huisstijl en het webdesign mogen creëren. Hierbij is er rekening gehouden met de uitstraling die kenmerkend en herkenbaar is voor de zorg en de bezoeker meteen een vertrouwd gevoel moet geven. 

Onze developers hebben vervolgens het webdesign omgezet naar een perfect functionerende webshop in slechts 1 week tijd. Zoals bij iedere webshop, begint de weg naar online succes met een stevige basis. Maar hoe bouw je hierop verder?

Ga naar de webshop

 

Een strategisch plan om online verkoop te realiseren

Het opzetten van een webshop is voor ons vanzelfsprekend. Echter, het succes van iedere webshop moet anders worden aangepakt. Om online verkoop te realiseren, wordt er een strategisch plan uitgedacht die betrekking heeft op de doelgroep en missie. Vervolgens bepalen wij welke onderdelen uit onze marketing vijver worden ingezet om de doelstelling te behalen en de doelgroep te bereiken. 

Aangezien TGV Medical nog niet bekend is onder de vele zorginstellingen die Nederland, België en Luxemburg telt, was het van belang om eerst de naamsbekendheid van TGV Medical te vergroten. Het begint allemaal bij het creëren van content. Content voor de webshop, maar ook op de diverse sociale platformen. Naast het maken van content, hetzij video’s, afbeeldingen en teksten, hebben wij ook marketing campagnes opgezet. Hierin waren een Google Ads tekst advertentie en e-mailmarketing een onderdeel. Vanuit hier werd er weer gelinkt naar de webshop om de naamsbekenheid te vergroten en een SEO spinnenweb op te zetten. Met de juiste werkwijze en middelen hebben we in een korte tijd al vele zorginstellingen bereikt en omzet geboekt. Hierin hebben wij TGV Medical kunnen ontzorgen, zodat zij konden focussen op het verpakken en verzenden van de mondkapjes.

Nieuwsgierig.
Nieuwsgierig
Vrijblijvend advies
Nina Klein
Heb je een vraag?

Neem gerust contact op met Nina!